Založ si blog

Slovenská závisť ficovoličov

Pred pár dňami som kriticky reagoval na možné okresanie prídavkov. Som fascinovaný slaboduchosťou väčšiny diskutujúcich, ktorí sa do diskusie zapojili. Ľudia, ktorí podľa ich slov sú za sociálnu spravodllivosť nemajú problém s tým, ak sa človeku s mierne nadštandardným príjmom zoberú štátne podpory a môže žiť od výplaty k výplate. Pritom ich vôbec nezaujíma, čo ten človek musel obetovať pre to, aby sa mal aspon tak ako sa má. Či si nemusel ísť zarobiť za hranice, prípadne nešiel študovať do zahraničia aby mal lepšie štartovacie podmienky. Či sa nemusel presťahovať za prácou a podobne. Prečo by mal dotovať nejakého Fera, ktorý má výučný list, v živote sa nepohol z rodnej viesky, každý deň je ožratý a zarába 400 eur? Alebo Róma z osady, ktorý nemá žiaden príjem?

Asi je naozaj pohodlnejšie naťahovať ruky. Ich argumentácia sa vyznačuje bezobsažnosťou a vulgarizmami ako aj urážkami. Vecná argumentácia vo väčšine prípadov absentuje. Ak si myslia, že sa im zásadným spôsobom zdvihne životná úroveň tak sa u nich objavuje fantazma. Keby disponovali základnými matematickými vedomosťami dokázali by si zrátať, že zisky pri zdanení bánk, prípadne po odobratí všetkých príspevkov nemajú šancu pokryť ani len rozpočtový deficit Slovenska. Náš verejný dlh už prekročil 40% HDP. Fico s jeho sľubmi nie je schopný zlepšiť vašu situáciu udržateľným spôsobom (t.j. bez ceny zadlžovania vašich detí). Keď aj bude prebiehať nejaké šetrenie, tak tieto zdroje pôjdu na dlhy a na základné fungovanie štátu.

Zaujímavé bolo aj moje obviňovanie a spojovanie s modrákmi. Modrákov som nevolil a bol som rovnako kritický k pravici, akurát nie na tomto blogu, ktorý som dlhšie nepoužíval. Rovnako je zaujímavé proSMERácke argumentovanie očierňovaním bývalej vlády. To, že oni tunelovali, realizovali predražené štátne zakázky, obchádzali zákon je neospravedlniteľné, a som rád, že pravicové strany majú kritických voličov a preto dopadli tak ako dopadli. Ficovoliči pravdepodobne túto reflexiu nemajú a dosť rýchlo zabudli na to, čo sa udialo za prvej ficovlády. Emisie, nástenkové tendre, predražené projekty cez európsky sociálny fond, klientelizmus, rast nezamestnansoti, rast verejného dlhu ako aj Ficova angažovanosť v Gorile.. Aj Fico a KDH sú Goriliaci, akurát ich voliči boli schopní túto skutočnosť prehliadnuť. Dnes som videl Fica v televizii, spomenul som si na jeho premieľané hodinky za 20 000eur, tie zlaté, čo mal dnes na ruke sú ešte drahšie. Na jednej strane tu závidíte ked niekto v Bratislave má 800eur v čistom, na druhej je v pohode, ked si niekto iný kazdy rok-dva kupi hodinky za 20-30 litrov. Ešte je považovaný za sociálne cítiaceho a záchrancu, pritom si ostentatívne s úškrnom pije colu.

Mladé rodiny, ktoré sa snažia, pracujú, niečo pre to robia aby sa mali lepšie a chcú mať viac detí a rovnako chcú týmto deťom zabezpečiť určitý životný štandard asi ficovoličom prekážajú. Najľahšie je trestať úspešnejších a naťahovať ruky a čakať, čo dostanem. Neni však lepšie sa zamyslieť? Čo som urobil preto aby som nemal 350 eur? Čo som urobil preto aby som mal prácu? Čo som urobil preto aby som mal lepšiu prácu?

Najsmiešnejšia mi však prišla iná vec 🙂 To aby som čakal s kritikou 100 dní, resp. 4 roky, ktorú zastáva väčšina ficovoličov. Demokracia je vláda ľudu, oni si ju však zjavne mýlia s autokraciou ak vedia, čo to je. Slovensko s demokraciou nemá veľké skúsenosti, preto si dosť veľa ľudí nevie predstaviť, čo to taká (priama) občianska demokracia je, a ako by sa mala správať občianska spoločnosť. Rozhodne si nemyslím, že je správny princíp čakať na to ako sa situácia vyvinie a potom sa sťažovať a nadávať. My sme občania a my máme právo sa podieľať na rozhodovaní štátu, máme právo vyjadrovať naše názory. Nepotrebujem čakať aby nejaká autorita rozhodla za mňa, či už sú to červení, modrí alebo ružoví.

Ešte malá poznámočka k oháňaniu sa 44 percentami občanov SR, čo volili SMER. Pokiaľ viem, tak SMER volilo 1.1 milióna ľudí. Na Slovensku žije 5.4mil. občanov a 4.4. mil. oprávnených voličov. SMER tým pádom volilo len 20 % občanov a len 25 % oprávnených voličov. 41 % občanov dalo najavo, že ich politika nezaujíma, nemajú koho voliť, resp. sú zo súčasnej situácie z politiky znechutení.

SMER (Fico) – sociálna parazitácia

23.03.2012

Šokovala ma správa o celoplošnom rušení príplatkov na deti (daňový bonus, prídavky, jednorazový príspevok pri narodení) zo strany SMER-u. Ľudia sa určite pri zakladaní rodín rozhodujú, akú možnú podporu môžu od štátu dostať, ktorá im pomože naštartovať život. Či už ide o hypotéky pre mladých, daňový bonus alebo prídavky na dieta a iné. Najmä ma šokovala [...]

Maďarizácia Wikipédie / Magyarization of Wikipedia

29.07.2010

Maďarizácia Wikipédie / Magyarization of Wikipedia Maďarizácia Wikipédie O dôveryhodnosti Wikipédie ľudia nemajú nejakú vysokú mienku. Avšak aj napriek tomu slúži ako zdroj informácií pre milióny ľudí. Maďarizácia anglickej Wikipédie sa týka našej minulosti ako aj súčasných maďarsko-slovenských vzťahov, rovnako aj maďarskej menšiny u nás. Ako som sa dočítal v [...]

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

jazierko, záhradné jazierko, zima, mráz

SHMÚ: Na celom Slovensku sa v noci môže vyskytnúť prízemný mráz

25.04.2024 17:18

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahu prvého stupňa.

kvet, strom, sneh, úroda, mrazy

Mrazy v Česku boli pre ovocinárov fatálne. Mnohí hlásia stopercentnú škodu

25.04.2024 16:52

Hovorí sa o najhoršej situácii za posledných sto rokov. Odhadom už bolo zničených približne 100 000 ton ovocia.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 14596x
Priemerná čítanosť článkov: 4865x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy